Spółka Wrocławskie Inwestycje otworzyła oferty w przetargu na budowę parkingu Park & Ride przy stacji kolejowej Wrocław Leśnica. Inwestycje chce zrealizować sześć firm budowlanych.
Wrocławski magistrat w ramach inwestycji związanych z komunikacją miejską buduje także parking P&R. Te w ostatnim czasie powstały m.in. przy pętli tramwajowej Klecina, przy skrzyżowaniu ulic Strzegomskiej i Rogowskiej na
Nowym Dworze czy na nowej
pętli autobusowej Jagodno.
Jeden tego typu obiekt istnieje już także na Leśnicy. Znajduje się przy ul. Majchra, niedaleko pętli tramwajowej. W połowie maja 2025 roku Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetargu na budowę
kolejnego parkingu Park & Ride. Tym razem przy stacji kolejowej Wrocław Leśnica.
Kolejny parking P&R na Leśnicy
Oferty zainteresowanych firm zostały otwarte w poniedziałek, 23 czerwca. O wrocławskie zamówienie stara się sześciu wykonawców.
- Linea Verde Sp. z o.o. z Kobierzyc: 2,93 mln zł,
- Bickhardt Bau Polska Sp. z o.o. z Siechnic: 3,36 mln zł,
- ROTOMAT Sp. z o.o. z Wrocławia: 3,68 mln zł,
- Laubres Sp. z o.o. z Wrocławia: 3,94 mln zł,
- SPIE Stangl Technik Sp. z o.o. ze Świdnicy: 4,13 mln zł,
- Elektrotim S.A. z Wrocławia: 4,18 mln zł.
Wyświetl większą mapę
Wrocławskie Inwestycje przeznaczyły na to zamówienie 3,28 mln zł. Oznacza to, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Teraz przeprowadzona zostanie analiza formalna przekazanych dokumentów, która jest standardową procedurą. Jeżeli nie będzie odwołań, to za kilka tygodni będzie można podpisać umowę.
Jaki będzie P&R przy ul. Rubczaka?
Nowy parking P&R zostanie wybudowany w trójkącie pomiędzy ulicami Rubczaka, Trzmielowiecką a torami kolejowymi. Aktualnie znajduje się tutaj lasek porośnięty drzewami. Projekt zakłada budowę 66 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, w tym trzech dla osób z niepełnosprawnościami i dwóch dla samochodów elektrycznych.
materiały Wrocławskich Inwestycji | Wizualizacja miejskiego parkingu P&R przy stacji Wrocław Leśnica
Większość miejsc postojowych zostanie wykonanych z płyt ażurowych przepuszczających wodę, a chodników z nawierzchni mineralno-żywicznej – co ma być krokiem w stronę ekologii. W zamian za zlikwidowaną zieleń przy ulicach Promenada, Skoczylasa, Snycerskiej i Średzkiej zostanie zasadzona nowa. W planach jest: 20 drzew (m.in. klony pospolite, wiśnie ptasie czy jarzębie pospolite) oraz 6,5 tys. krzewów (śnieguliczki i trzmieliny).
Powstaną kolejne parkingi P+R we Wrocławiu. Gdzie?
Wiadomo, że to nie koniec tego typu inwestycji. Kolejne parkingi P&R powstaną na północy i wschodzie Wrocławia. Magistrat ma już wytypowane ich lokalizacje:
- przy przystanku kolejowym Wrocław Zakrzów – ok. 50 miejsc (osiedle Psie Pole-Zawidawie),
- przy stacji Wrocław Pracze – ok. 85 miejsc (osiedle Pracze Odrzańskie),
- przy przystanku kolejowym Wrocław Wojnów Wschodni – ok. 60 miejsc (osiedle Strachocin-Swojczyce-Wojnów),
- przy skrzyżowaniu ul. Wołowskiej i Żmigrodzkiej – w sumie ok. 160 miejsc na dwóch parkingach (osiedle Karłowice-Różanka).
We wspomnianych lokalizacjach powstaną także małe parkingi Bike & Ride w postaci wiat na rowery. Inwestycje finansowane są ze środków unijnych w ramach projektu "Rozbudowa systemu Parkuj i jedź we Wrocławiu – Etap III".